Glagolska Vremena Engleskog Jezika


Glagolska vremena engleskog jezika čine se kao najveća prepreka. Pokazati ću ti kako naučiti glagolska vremena znatno brže i lakše. Najvažnije je da učenje započne sa dobrim pristupom. Postoje neka osnovna znanja bez kojih ne možeš razumjeti glagolska vremena. Sve ćeš saznati u nastavku.

VAŽNO: Na kraju ovog teksta nalazi se popis linkanih tekstova za sva glagolska vremena engleskog jezika!

Zašto je teško naučiti glagolska vremena?


Dovoljno je da profesor pogrešno predstavi glagolska vremena engleskog jezika. Izgubiti ćeš se u njima kao u velikom nepoznatom gradu. Znam to iz osobnog iskustva. To nije jedini razlog zašto su glagolska vremena engleskog jezika teška za učenje. Često problem može raditi nedostatak motivacije za učenje, a još češće pogrešni redoslijed učenja.

Preduvjet učenja glagolskih vremena


ZAPAMTI: Razumjeti ćeš i pravilno koristiti glagolska vremena engleskog jezika tek kada upoznaš temelje za njihovo prepoznavanje. To su pomoćni glagoli u engleskom jeziku. Oni nam služe poput kompasa za mornare na otvorenom moru.

Drugi temelj čine nepravilni glagoli engleskog jezika. Njih moraš naučiti napamet. Svaki dan ih malo pročitaj, te ćeš ih zapamtiti za manje od mjesec dana. Naime, oni nemaju pravilne oblike, pa je to jedini način da ih upoznaš i koristiš u različitim glagolskim vremenima.

Temelj svih glagolskih vremena engleskog jezika


Postoje mnoga glagolska vremena engleskog jezika, a to često zbuni naše učenike. Ipak, ne trebaš brinuti. Sva vremena se temelje na jasnom i jednostavnom zakonu. Želiš ga čuti?

„Temeljna glagolska vremena engleskog jezika nalaze se u sadašnjosti (present), prošlosti (past) ili budućnosti (future), a sva ostala glagolska vremena tvore se njihovom kombinacijom.“ Kada spominjem njihovu kombinaciju prvenstveno mislim na početak, trajanje i završetak neke radnje, a oni se mogu pojaviti u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Da, to je zaista veoma jednostavno i nema nikakve potrebe da se tu nešto komplicira.

Pomoćni glagol i glavni glagol


Sva glagolska vremena engleskog jezika imaju jedno isto obilježje: pomoćni glagol uvijek dolazi ispred glavnog glagola. Ipak, i tu postoje neke zamke. Dobro prouči pomoćne glagole u engleskom jeziku, te nikada nećeš pogriješiti. Nakon toga se vrati na ovaj tekst, te nastaviti dalje učiti glagolska vremena engleskog jezika.

Glagolska vremena engleskog jezika


U nastavku ovog teksta možeš pronaći tekstove koji sadrže objašnjena glagolska vremena engleskog jezika i neke primjere. Za više primjera pogledaj tekst "primjeri za glagolska vremena".

Sadašnja glagolska vremena engleskog jezika su:

Simple present tense = Jednostavno sadašnje vrijeme
Present continuous tense = Sadašnje trajno vrijeme
Present perfect tense = Sadašnje složeno vrijeme
Present perfect continuous tense = Sadašnje složeno trajno vrijeme

Prošla glagolska vremena engleskog jezika su:

Past simple tense = Jednostavno prošlo vrijeme
Past continuous tense = Prošlo trajno vrijeme
Past perfect tense = Prošlo složeno vrijeme
Past perfect continuous tense = Prošlo složeno trajno vrijeme

Buduća glagolska vremena engleskog jezika su:

Simple future tense = Jednostavno buduće vrijeme
Future continuous tense = Buduće trajno vrijeme
Future perfect tense = Buduće složeno vrijeme
Future perfect continuous tense = Buduće složeno trajno vrijeme
Going to future =  Način izražavanja budućeg vremena

Kako su objašnjena glagolska vremena?


Upravo sam naveo glagolska vremena engleskog jezika. Nastojao sam ih dobro objasniti, a da istovremeno sve bude veoma jednostavno, kratko i pregledno. Tekstovi započinju sa opisivanjem definicije svakog glagolskog vremena, te kada ih i u koje svrhe koristimo. Zatim je navedeni način njihove tvorbe. To će ti pomoći da shvatiš koje vrste riječi i kojim redoslijedom koristimo u svakom vremenu. Na kraju se nalaze opisi i primjeri korištenja glagolskih vremena u potvrdnom, niječnom i upitnom obliku.

Iskreno se nadam da ti moji savjeti i objašnjenja pomažu. Piši svoje savjete i pitanja vezana uz glagolska vremena engleskog jezika.

98 comments:

Anonimno kaže...

predobro ehehehe hvala vam puno <3

Anonimno kaže...

veoma dobro objasnjeno za mene koji neznam jezik pa kao pokusavam da ga naucim dosta ce mi pomoci ovo hvala

Anonimno kaže...

veoma dobro objasnjeno...sve pohvale za pisca

Salgo kaže...

Hvala :)

Anonimno kaže...

odlicno!

Anonimno kaže...

Svaka čast! Stvarno pomaže!

Anonimno kaže...

svaka cast fenomenalna stranica

Anonimno kaže...

Malo prečesto koristite č umjesto ć (npr. budučnost, sljedeče, nači i sl..
Inače, odlično objašnjenje vremena.

Salgo kaže...

Iz engleskog sam imao 5, ali hrvatski je malo štekao hehe :) Poradit ću ja i na tome.

Anonimno kaže...

hvala puno,predobro je,mnogo ste mi pomogli :D

Anonimno kaže...

super, puno pomaže :)

Anonimno kaže...

Svaka čast!

Anonimno kaže...

A jel mos molim te stavit kondicional i type 0,1,2 i 3?

Salgo kaže...

Budem, ali ne znam kada, jer sam stalno u gužvi. Namjeravao sam dalje nastaviti pisati početkom ove godine, ali mislim da barem još mjesec dana neće biti ništa od toga. Jednostavno ne stignem vremenski.

Anonimno kaže...

extra :)

Nebojsa Tancevic kaže...

Veoma veoma korisno , skoro sve sto treba uceniku od vremena , odlicno :)

Anonimno kaže...

Hvala! Puno mi je ovo pomoglo:)

Anonimno kaže...

DOBRO SAMO DA JE MALO VISE primjera ali sve u svemu supp...puno hvalaaaa

Anonimno kaže...

Kako pitanja sa who u past simple i present continous

Salgo kaže...

SIMPLE PAST:

"Who" je veoma specifičan. Tu se mijenja oblik upitne rečenice ovisno da li nas zanima autor akcije ili primatelj. Možemo to definirati i kao subjekt/objekt.

1. Kada se odnosimo na autora akcije, tj. subjekt, stavimo nastavak ed na glavni glagol, a did izbacimo:

Who phoned John ?

2. Kada se odnosimo na primatelja akcije, tj. objekt, koristimo did:

Who did John phone?


PRESENT CONTINUOS:

Ovdje je oblik "who" pitanja veoma jednostavan. "Who" dolazi na prvo mjesto u rečenici, pomoćni glagol na drugo, zatim subjekt, pa glagol s nastavkom ing.

Npr. Who are you sitting with ?

Indira indi kaže...

pozz ja sam početnik eng.jezika ali mi nisu jasna To be..to do..to have..dali se koriste različito u jednini i množini ...nešto je sve zapetljano...

Salgo kaže...

Stvar je u tome da ti glagoli mogu biti pomoćni i glavni u rečenici. Pomoćni glagoli uvijek dolaze ispred glavnih glagola. Ovisno o vremenu radnje, njihovi oblici variraju.

Anonimno kaže...

Znam da ovo nisu vremena ali ako ti se da da mi objasniš passive...1.srednje sam odlično znam al nisam taj pasiv radio u osnovnoj tako da ga sad ne kužim baš najjbolje....Hvala car si stranica ti je super :)

Salgo kaže...

Hvala ti :) Pasiv sam nedavno objasnio u zasebnom tekstu. Nadam se da će ti to pomoći.

Anonimno kaže...

Stavarno si nam pomogao!Hvala! :D

Ana Matijasevic kaže...

Pohvale za sajt. Imam jedno pitanje :

We ___________________________________________ for your call all evening, (wait)
kako ja u ovoj recenici da prepoznam da li treba da se napise ARE WAITING,kao "Cekamo da pozovete svako vece" ili We HAVE BEEN WAITING,kao "Mi smo cekali da pozovete svako vece". Hvala u napred. :)

Anonimno kaže...

svaka čast, hvala vam!

Salgo kaže...

Thx ljudi :)

We have been waiting all evening. (Čekali smo cijelu večer.)

N A P O M E N A: Znaš da ide "have been" jer je naglasak na trajanje - all evening.

Almir Mekić kaže...

Hvala.

Anonimno kaže...

hvala trebaju mi recenice kao primjeri

Anonimno kaže...

Savrseno...Cestitam

Anonimno kaže...

puno ste mi pomogli sad cu znati za kontrolni pozeli mi srecu sve pohvale

Salgo kaže...

Sretno :)

Anonimno kaže...

Svaka cast punooo mi je pomoglo! :D

Anonimno kaže...

super objasnjeno

Anonimno kaže...

Nista ne valja

Salgo kaže...

Što ti nije jasno? Postavi pitanje i pomoći ću ti.

Anonimno kaže...

OBJASNI STA JE PAST PARTICIPLE MOLIM VAS POMOZITE :(

Salgo kaže...

Past Participle je prošli oblik glagola. Pravilnim glagolima dodajemo samo nastavak "ed" ili "d", dok nepravilne glagole moramo naučiti napamet. Past participle nalazimo u trećoj koloni nepravilnih glagola. Taj oblik glagola koristimo u present perfectu, past perfectu, future pefectu, za izražavanje nekih pridjeva i kod pasivnog govora.

Za bolje razumijevanje kada ga i zašto koristimo pogledaj definiciju i upotrebu navedenih glagolskih vremena.

Anonimno kaže...

predobro je hvala vam puno mi je pomoglo <3 <3

Anonimno kaže...

Hvala puno ste mi pomogli,najbolji ste site za ucenje engleskog na netu

Anonimno kaže...

hvalla puno ste mi pomogli sa 1 dobio sam 4 hvala

Salgo kaže...

Drago mi je da vam ovi tekstovi pomažu :)

Anonimno kaže...

Mozete li da mi objasnite kako se prevode prosla vremena? Znam oblike, znam sve o vremenima, ali je malo teze za prevodjenje kada je sve u proslom vremenu, jer u engleskom postoji slaganje vremena, sto kod nas ne postoji. Na primer - I took it and propped myself up on my pillows, intending to read, but my French was not good enough for it to be efortless, so I just looked at the pictures. It was a winter preview issue, they said blue was the colour of the season. Kada ide slaganje vremena? Prvi deo pocinje uvek u proslom vremenu, a ostatak? Kako da znam da li je slaganje u pitanju, pa je ostatak recenice u sadasnjem vremenu ili je i ono u proslom kao pocetak?

Anonimno kaže...

Nemas tu nekog strogog pravila. Prevedi tako da zadrzis smisao recenice i postujes gramaticka pravila jezika na koji prevodis. Ne trebas sve prevesti 100 % od rijeci do rijeci - to ne bi niti zvucalo prirodno jer svaki jezik ima drugaciju strukturu.

Anonimno kaže...

Hvala mnogo , ovaj sajt mi je dosta pomogao da se spremim za takmicenje iz engleskog jezika, nadam se da cu proci dalje, svaka cast za onog ko je napravio, odlicno je sve objasnjeno, mnogo hvala jos jednom! Pozdrav :)

Anonimno kaže...

Super, super, super!

I can step outside for a few minutel and walk back inside the house and they act like I have been gone for a hours.

da li se ovde radi o simple present tensu sa present perfekt tensom? thank you

Anonimno kaže...

mislim da si u pravu

Anonimno kaže...

Thank you very much! I will have been learning english over than this month. :)
Pozdrav

Anonimno kaže...

svaka cast pomoglo i pomaze puno ..imam jedno pitanjce ....friends of her's ili her friends njeni prijatelji
i drugi primer mine friends ili friends of mine moji prijatelji

Lana kaže...

Ja sam primijetila da se svi ovi oblici koriste, ali mislim da bi samo zamijenila mine friends sa -my friends-.

Anonimno kaže...

hvala na pojasnjenu lena :)

Anonimno kaže...

moze na brzinu objasnjenje does he want to go meni ovo deluje isto kad se prevodi ..ili sam ja lose preveo ?
is he want to go

Anonimno kaže...

U kom vremenu je sledeca recenica He is been playing golf for ten years

Salgo kaže...

Ne možeš izraziti rečenicu sa "is been", već bi trebao koristiti "has been".

Salgo kaže...

Moraš razlikovati da "is" dolazi od glagola biti (to be), a "does" dolazi od glagola raditi (to do).
Ako izražavaš što je netko, koristiti ćeš is: "Is he English?"
Ako izražavaš što netko radi, koristiti ćeš does: "Does he want to go?"

Anonimno kaže...

znam ja sve to kako se prave ta prosta vremena i iz kog pomocnog glagola .ali ovo zadnje nisam nikad razlikovao ..sve do sad ....ty sir very much :)))

Anonimno kaže...

"svi su poceli da pisu osim vila koji je gledao kroz prozor " everybody was start whriting except vil who was looking out of the window ili everybody started whriting except vil who looked out of the window . KOJA OD OVA DVA PONUDJENA ODGOVARA JE TACNIJE I KAKO DA ZNAM KAD DA KORISTIM WAS I INFINITIV GLAGOLA A KAD -ed ili 2 KOLONA PLS NEK MI NEKO OVO RAZJASNI ...CASTIM PICE ... JEL JA NE PRAVIM RAZLIKU I MISLIM DA JE JEDNO TE ISTO .

Tomislav kaže...

Ja mislim da je ovo past continuous, jer imamo dvije radnje koje se zbivaju istovremeno u prošlosti. Ovako bi to ja formulirao: everybody was starting to write, except Vil who was looking out of the window.

Tomislav kaže...

Gotovo zaboravih - was uz glagol s nastavkom ing koristi kada se naglašava trajanje neke radnje (npr. gledao). A nastavak ed bi koristio da je radnja trenutačna (npr. pogledao).

Anonimno kaže...

Ovo je extra.. :D
Sutra ću dobit 1 ništa nisam naučila...
hahahahahahah
<333 hvala punoo :))

Anonimno kaže...

when was this book written? ae da mi neko neko kaze koje je vreme upotrebljeno u ovoj recenici
hvala u napred

Anonimno kaže...

Ovo je definitivno prošlo vrijeme, te mislim da je izraženo u pasivu, jer imamo jasan fokus na objekt rečenice. A ovo bi vjerojatno bio simple past.

Anonimno kaže...

thank you for this extensive reply :)

Anonimno kaže...

a koje je ovo vreme ako moze opet mala pomoc i neko obrzlozenje kao iz predhodnog " I 've been addicted"

Magdalena kaže...

Present Perfect Tense

Anonimno kaže...

i've been ovo bih trebalo da bude present perfect , a ovaj glagol addicted je zaseban u proslom vremenu .Jel pogadjam?? ili je ovo passiv present perfect ???

Magdalena kaže...

Da, to je passiv.

Anonimno kaže...

mene buni samo ovo sto ide have ispred been addicted a ja sam naucio da za pasiv ide has . have samo kad je u mnozini . Ispravite me ako gresim

Anonimno kaže...

Pogledaj si primjere po internetu. Ima rečenica u pasivu sa have.
Evo da podijelim jedan primjer: A letter will have been written.

Anonimno kaže...

ok thanks a lot

Anonimno kaže...

zanima me kako bih neko reko na engleskom sledecu recenicu : Vozlili su se cuteci

Nitko-itko-netko kaže...

They was driving in silence.

Anonimno kaže...

u jednoj sam nedoumici she has already drunk a third of the milk i she's already drunk a third of the milk
za obe recenice stoji ista slika .......dal bih neko modo da mi objasni u cemu je razlika

Magdalena kaže...

she's je skraćena verzija od she has. radi se o istoj rečenici.

Anonimno kaže...

ok hvala magdalena

Marko Pintar kaže...

Stvarno super objašnjeno. Sve pohvale osobi koja je to napisala. Samo kad sam sve to pročitao nekako mi se čini prepuno toga. Inače ja sam 1. razred srednje škole i ova retardirana profesorica iz engleskog me poslala na popravni samo zbog jedne jedinice a sve ostalo je bilo super i par njih jedinica (nisam ih imao puno) sam ispravio. I fakat ove godine oko engleskog se trudio. Da na kraju jedna jedinica zadnjeg testa sve ruši. I sad mi rekla da na popravnom moram cijelu godinu. Je, sad sve ispočetka učit i to sve što smo učili. Pfff... Bezobraznica. Neznam kako ću sad ja ovo. Iako ima prepuno toga s ovom stranicom ću se probat izvuć jer mi pomogla i malo olakšala ipak iako ima prepuno toga za ućiti. Al ono zaboravio sam neka pravila i sad sve ponovo učit i prisječivat se. Ma daj..... Al sve pohvale jer je ovo odlično.... :)

Zoki1989 kaže...

Thx. Gle, znam da ti nije drago što ideš na popravni, al pokušaj izvuči nešto pozitivnog iz tog iskustva. Gledaj to kao priliku da zaista bolje naučiš engleski jezik. Ne radi se o nekom predmetu kojega ćeš zaboraviti nakon srednje ... danas smo okruženi engleskim jezikom i može utjecati na tvom život na različite načine. Uči za sebe ... ne samo za ocjenu. Samo hrabro naprijed i sretno :)

Anonimno kaže...

1) Have you ever tried it ?
2) I'll be waiting for you
3) She wrote a book last year
4) He'll never do that
5) Where did they eat ?
6) I'm riding a horse
7) He never does that
8) ..., she had already gone
9) I was watching the film when ...
10) He has never done that
11) Where do they eat ?
12) How long have you been sitting there ?
13) I'am a student
14) What's that ?
15) We had been cleaning our room when ...

Moze li mi neko napisati koje vrijeme treba kod koje od ovih 15 recenica ?

Zoki1989 kaže...

Žao mi je, ali osobno ne stignem rješavati tolike zadatke. A i nije dobro za tebe da ti netko rješava zadatke, jer tako nećeš naučiti engleski. Moraš se samostalno upoznati sa glagolskim vremenima i pokušati ih prepoznati. Ako ćeš imati problema, pogledaj linkani tekst sa primjerima rečenica za svako glagolsko vrijeme. Također slobodno pitaj ako ne razumiješ neko gramatičko pravilo.

Anonimno kaže...

De plssssssss treba mi de pls nisam dobar sa glagolskim vremenima ali ostalo rasturam de plss takmicenje je u pitanju :-(

Anonimno kaže...

7) Present simple
6) Present countinius
12) Present perf. countinous
15) past perf. countinous
2) future countinous
1) Present perfect
9) Past countinous
8) Past Perfect
5) Past simple
11) Future simple Je li ovako ostalo ja nisam skontao ako moze samo da mi ostalo pomognes ?

Zoki1989 kaže...

Pogledati ću ti sutra ili prekosutra kad ulovim vremena. Nadam se da ti nije prehitno. Danas me nema cijeli dan doma - upravo krećem u ZG.

Anonimno kaže...

Ok hvala.

Zoki1989 kaže...

Ne stignem sve provjeriti jer je gužva na poslu zbog otvaranja nove poslovnice, pa me opet većinom nema doma. Ali evo da barem dopunim rečenice koje ne znaš:

3) Past simple.
4) Simple future (predviđanje)
10) Present Perfect
13) Simple present
14) Simple present

Anonimno kaže...

puno hvala i jel možete stavit past participle jer to ništa ne razmijem.

Zoki1989 kaže...

Past participle je skup nepravilnih glagola koje obično prikazujemo u trećoj kolini. Moraš ih naučiti napamet. Možeš pogledati tekst o nepravilnim glagolima - možda ti malo pomogne u tome.

Alen99 kaže...

Hvala vam. Super je sve objašnjeno :)

Anonimno kaže...

Može nešto o saksonskom genitivu

Zoki1989 kaže...

Pogledaj tekst o padežima. Posljednji je pod izbornikom "Gramatika".

milan kaže...

Znaci odlican blog i vrlo je vazno znati sva glagolska vremena u svim jezicima ne samo u engleskom
https://plus.google.com/u/0/%2BAkademijaOxford/posts

Anonimno kaže...

:)

Anonimno kaže...

Može li mi neko napisati par rečenica koje će u sebi imati "got", aa da "got" ima raznee funkcije?

Plzz treba mi za sutra..

Ana92 kaže...

samo pretraži google i naći ćeš primjera.
npr. got examples english

Anonimno kaže...

moze li mi neko ovo fino objasniti ?? ja ovo ne razumijem :'(

Zoki1989 kaže...

Ana wasn't back by the time he got out.
Marko got it a week ago.
It got me thinking about ...
What time will I get there?
It gets dark very early in the winter.

Zoki1989 kaže...

Koji dio ne razumiješ? postavi konkretno pitanje, pa ću ti probati pomoći.

Anonimno kaže...

Pozdrav!
Želim samo pohvaliti osobu koja je uopce imala zivaca pisati sve ovo!
Ne da je dobro, nego odlicno!
Sve dobro objasnjeno , jednostavno...
Svaka cast i hvala

Objavi komentar